minlillajag.blogg.se

Nappfri 2åring

Kategori: Allmänt

En vecka har gått idag, och vi kunde inte vara mer nöjda!💕
 
Våra kvällar har blivit så lugna här hemma sen en vecka tillbaka då Eddie slutade med napp.
I samma stund som han slutade med nappen slutade han även med att sova på dagen, vilket har resulterat i att han somnar utan problem kl 18-18.30 och sover tills han ska upp vid 7.15.
Det är en stor lättnad för oss då han innan var i en period då han inte somnade förens 22-23 och förde ett jäkla liv tills han somnade.
Så nu hinner man med sina skoluppgifter och kvalitetstid med sambon utan att behöva vara uppe halva natten.. skönt! ♥️
 
Och det här med nappen, det har gått över förväntan bra, inget gnäll eller någon som helst längtan efter den från Eddies sida. 
Första dagen frågade han efter den men när jag gav den till honom sa han -"nä, blää".
 
Vill ni veta tricket hur han slutade?
Stop och väx!
Jag penslade på lite på nappen, och tro mig, det räcker med lite!
Jag var lite nyfiken och var tvungen att smaka och ja, svin äckligt! Säger som Eddie, blää 😂
Sen måste jag nog lägga in en liten varning, att om man ska testa detta så bör inte barnet vara hur litet som helst så googla på det innan ni testar!
 
Den må vara lite taskig denna metod men ack så effektiv!
Jag ser det så att det är lättare att få en 2åring att sluta än en 3-4 åring plus att napp kan i många fall hindra att pratet utvecklas.
Sen var en stor anledning till att vi bestämde att Eddie skulle sluta att han var inne i en period då han skulle ha nappen hela tiden!
Och vi har vart noga från första början att han enbart får ha nappen när han sover eller vilar.. så nu är det slut på nappen!
Stop och väx kan köpas på apoteket 👍🏻
 
Nöjd Eddie och nöjda föräldrar 👪
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: